Nyhetsbrev

DIBS

VISA    MasterCard

Köpvillkor

 

 

I DAGSLÄGET SÄLJER VI ENDAST PRODUKTER TILL KUNDER MED LEVERANSADRESS I SVERIGE ELLER INOM EU.

Leveranser



Endast en fraktavgift om 39 SEK tillkommer. Vid beställningar över 2000Kr FRI FRAKT! (GÄLLER ENDAST PÅ VÅR STANDARDFRAKT)
Normal leveranstid är 1-3 dagar med undantag för vissa filter 2-3 veckor. På större artiklar, så som aggregat, spiskåpor mm så kan det stå 0 i lagersaldo, detta för att vi skickar en beställning direkt från leverantör till din beställningsadress, leveranstiden kan då vara allt från 3 dagar upp till 14 arbetsdagar.
Leveranser upp till 2 kg (icke skrymmande) skickas med Posten Varubrev 1:a klass.
Order över 2 kg eller skrymmande paket levereras  med Schenker, DHL eller UPS (hämtas ut på aviserade utlämningsställe).
Lätta och små paket (under 150g) skickas med vanlig post, frimärke.


Om du har valt utkörning till leveransadress (189kr frakt kostnad) får du ordern levererad till den adress du uppger i kassan.
OBS! Du får själv ansvara för att Telefonnummer för avisering är korrekt. om speditören inte får kontakt med dig för att kunna leverera godset på adressen kommer godset att lämnas till närmsta servicesställe och avi skickas ut. Detta fraktalternativ är inte fraktfritt vid order över 2000kr.

Fraktavgifter omfattar hantering och förpackning samt kostnader för porto. Vi ber dig gruppera varor i en beställning, då vi inte kan gruppera två skilda separata ordrar kommer fraktavgift tillkomma för var och en av dem. Förpackningarna är mer än väl dimensionerade och dina artiklar är väl skyddade.
Under industrisemestern i juli varje år har ventilationsshopen.se begränsad verksamhet. Leveranstiden kan därför vara något längre. 

Leveranstid

En order som inkommer före klockan 12.00 på helgfria vardagar packas och skickas från vårt lager samma dag för leverans till din hemadress påföljande vardag. Avvikelser kan förekomma om försändelsen bedöms av brevbärare vara för stor för att få plats i brevlådan. Om så är fallet kommer kunden att få en/ett avi/sms för uthämtning av varan vid sitt utlämningsställe. Leveranstiden kan i dessa fall ta någon dag extra.
(OBSERVERA) när du ska köpa en produkt kan det stå att det finns 0 artiklar kvar i lager, du kan ändå lägga denna/dessa artiklar i din kundvagn, men leveranstiden är då självklart inte 1-3 dagar. Leveranstiden kan i dessa fall vara 7-14 dagar.

Restnotering

Om en vara är tillfälligt slut rest noteras hela ordern tills full leverans kan ske.

Delad order

Vid extra stora beställningar kan det hända att ordern måste delas upp i flera leveranser. Du som kund kommer då att få information om detta via mail när vi har packat din order. Som kund medför det inga extra kostnader för dig.

Hämtleverans

Beställningar som hämtas ut hos ett ombud skickas med "Posten Varubrev 1:a klass". Du får en SMS avisering till det mobiltelefon nummer du angivit när dina varor kan avhämtas på ditt närmsta Post-ombud (ICA, Coop, Handlarn, Bensinmack m.fl.). Glöm inte att medtaga giltig legitimation när du ska hämta ut ditt paket! 

Outhämtade paket

Om du inte hämtat ut din beställning efter erhållen SMS/Post avisering skickas ytterligare SMS/Post påminnelse avisering. Om du inte löst ut din beställning efter erhållen påminnelse avisering returneras beställningen tillbaka till oss.
Icke uthämtade paket returneras till oss 14 dagar efter ankomsten till ombudet.
OBS! Alla outlösta hämtpaket som returneras tillbaks till oss kommer att debiteras med en avgift på 189 SEK för returfrakt och hantering. (separat faktura skickas till faktura adressen) I dessa fall tillkommer även en faktura avgift på 29 SEK.

Beställningsuppgifter

De åligger kunden själv att ombesörja korrekta uppgifter för avisering av leverans. Butikens speditör aviserar alltid via avisering eller SMS till angiven/angivet adress/mobiltelefonnummer. Kan speditören bevisligen påvisa en korrekt avisering debiteras kunden ej avhämtad leverans samt ytterligare leveranser enligt rubrik Transportrisk. Var därför noga med att ange korrekt mobiltelefonnummer/adress.
För leveranser inom Sverige MÅSTE ett svenskt telefonnummer/mobilnummer anges vid avisering. Har inte detta angivits får kunden själv stå för kostnader/långa leveranstider som uppstår.

Transportrisk

Butiken bär hela ansvaret för att varan kommer till av kund angiven plats i perfekt skick. Vid returnering bär kunden hela ansvaret att varan kommer fram till butiken i perfekt skick. Vid skadat gods skall uthämtningsplatsen eller speditören omedelbart meddelas vid uthämtningstillfället. Senare angivelse om skadat gods godtages ej.

Reklamationer, Felbeställning, Returfrakt

Har en annan än beställd produkt levererats till dig eller är produkten skadad, skall du genast kontakta ventilationsshopen via mail varvid felet skall anges.
För fri retur, kontakta ventilationsshopens kundtjänst: support@ventilationsshopen.se
Anmälan görs till Ventilationsshopens kundtjänst inom 5 dagar från mottagandet av varan.
Emballaget sparas för eventuell reklamation till transportören för transportskada. 
En produkt som vi har konstaterat felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar, eller betalar tillbaka pengarna för varan.
Vi skickar/mailar då retursedlar till dig. 
Vid felaktig beställning/ångerrätt från kund så returneras produkten själv av kunden och kunden får då stå för returfrakten.
(se instruktioner nedan för returfrakt) 

I enlighet med distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan.                                                                                                                           

Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i väsentligen oförändrat skick, dvs. oanvänd och ej förstörd eller skadad.                                                                                                                                              

Du får inte använda varan men naturligtvis försiktigt undersöka den.                                                                                                                                                                                                                                                                        

Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar.                                                                                                                                                                                                                              

Distans- och hemförsäljningslagen gäller endast konsumentköp, alltså ej då ett företag är köpare.

OBS! Ångerrätt GÄLLER EJ på Ventilationsaggregat, Spiskåpor och vissa filter som kunden själv önskat skräddarsy efter sina egna mått.

Instruktioner för returer och återbetalningar

1. Kontakta vår kundtjänst via e-mail: Uppge namn och adress samt orsak till returen. support@ventilationsshopen.se
2. Tänk på att du har ansvaret för att varan är väl skyddad i transporten tillbaka till oss. Varan ska om möjligt returneras i samma emballage som du fick den tillsänt dig.
Vid åberopande av ångerrätt SKALL returen ske i samma emballage som du fick varan i. 
3. Märk emballaget med adressen. Om vi skickat fel eller om varan är skadad så skickar/mailar vi retursedlar till dig.
4. Så fort returen är mottagen, kontrollerad och godkänd kommer det bankkort som användes för betalning av varan att krediteras.
Vid fakturabetalning kommer fakturan att makuleras i vårt system eller så skickar vi en ny produkt om det önskats.

OBS! Ångerrätt GÄLLER EJ på Ventilationsaggregat, Spiskåpor och vissa filter som kunden själv önskat skräddarsy efter sina egna mått.

Returadressen är: 
Ventilationsshopen
Industrigatan 14
56634 Habo 

Kundtjänst 
E-mail: support@ventilationsshopen.se
Telefon: 036-440 44 08
 

Leveransskada

• Du måste själv agera när du tar emot ditt gods.
Kontrollera godset och förpackningen när det lämnas ut till dig. Räkna igenom kvantiteten så att den stämmer överens med uppgifterna i fraktsedeln.
• Om godset är skadat när speditören lämnar ut det.
Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när speditören haft hand om godset. Vi får samtidigt möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt. Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till speditören inom sju (7) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska vara giltig. Många gånger vill speditören besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat speditören. Ta därför snarast kontakt med speditörens skadeavdelning. När du gjort det skickar speditören dig en skadeblankett som du ska fylla i och returnera till speditören.

Skadereglering

Det är alltid du som kund som ska framställa ersättningskrav och styrka kravets storlek. Detta innebär att du normalt ska prestera följande handlingar till speditören: Skadeanmälan, fraktsedel eller paketlapp, handelsfaktura mellan säljare och köpare eller annan handling som stärker värdet på godset, reparationsfaktura, alternativt faktura för ersättningsleverans eller reservdelsfaktura samt eventuellt övriga handlingar som du anser har betydelse för att skadan blir korrekt reglerad.
Fotografera gärna din skadade vara för snabbare handledning. När skadeanmälan är speditören tillhanda så skickar vi utbytesmaterialet till dig.

Saknat gods

Du måste även här själv agera när du tar emot ditt gods. Kontrollera kvantiteten i leveransen när speditören överlämnar godset. Räkna igenom kvantiteten så att den överensstämmer med uppgifterna i fraktsedeln och med din beställning(med reservation för delad leverans). Om kvantiteten avviker från fraktsedeln eller din order. Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att avvikelsen ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att avvikelsen inträffat när speditören haft hand om godset. Vi får då möjlighet att spåra orsaken och vidta åtgärder så att den inte upprepas. Anmärkningar på saknat gods gjorda på annat sätt än beskrivningen ovan godtages ej.
Tillvägagångssätt andra än ovan angivna godkännes ej.
Ångerrätt tillämpas endast de varor som kan återlämnas i omonterad, obrukat och oskadat skick. Emballage ingår i reservationen.


Webbdesign & e-handel - Argonova Systems